استاد فراشبندی کیست؟

استاد فراشبندی کیست؟

استاد فراشبندی کیست؟

استاد فراشبندی سردبیر روزنامه خامه ملت و بیش از 40 عنوان کتاب به رشته تحریر درآورده که بسیاری از آثار وی در کتابخانه های آمریکا و ژاپن موجود است.
استاد فراشبندی کیست؟

به گزارش نخل بیدار سالهاست که بولواری در شیراز واقع در ظلع غربی باغ جنت مزین به نام استاد فراشبندی می باشد .

اما استاد فراشبندی کیست ؟
حاج علیمراد فراشبندی یا همان استاد فراشبندی فرزند حسین، متولد 1300 می باشد که سالهای سال در محله باسکول نادر شهر شیراز زندگی می کرده است.

حاج علی مراد از طایفه اولاد فراشبند می باشد که پدر و نیاکان وی به علت نامعلومی فراشبند را ترک کرده و به دشتی و دشتستان استان بوشهر می روند .


اجداد استاد فراشبندی مردمی شجاع و مبارز بوده اند که با قوای متجاوز انگلیس درگیر شده و در سالهای بعد خود وی هم با رژیم پهلوی مبارزه کرده است.


وی سردبیر روزنامه خامه ملت و بیش از 40 عنوان کتاب به رشته تحریر درآورده که بسیاری از آثار وی در کتابخانه های آمریکا و ژاپن موجود است که از جمله بعضی از آثار وی می توان به کتابهای (محمد پیغمبر شمشیر نیست ، استعمارگران بدانند ،حماسه مرزداران جنوب ایران و .... ) اشاره کرد .


استاد فراشبندی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت حضوری فعال داشت و پس از کودتای 28 مرداد به اخلال در نظم و امنیت کشور متهم و به زندان محکوم شد.

وی سابقه تدریس در مدرسه شهید علی آقایی (شوریده سابق) در سال 1325را دارد و سرانجام در تاریخ هفتم مهرماه 1377جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی شتافت .

مزار وی در قبرستان دارالرحمه شیراز می باشد .
((روحش شاد و یادش گرامی باد))
 

خیابان استاد فراشبندی




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: